از چه سایتی فایل و نقشه بخریم

از چه سایتی فایل و نقشه بخریم

از چه سایتی فایل و نقشه بخریم؟ سوالی که احتمالا همه شما کاربران از خود می‌پرسید! اگر چه من خودم یک فروشنده فایل و نقشه و کتاب هستم، اما گاهی برای بررسی سایر سایت‌های آنلاین مشابه فعالیت خودم چندین مورد خرید اینترنتی داشته‌ام! البته تنها برای اینکه ببینم در مقابل سایر رقبا در کجا قرار دارم. شاید برای شما هم جالب باشد که این تجریه من را در نظر بگیرید:

اولین مورد خرید نقشه اتوکد شهر شیراز بود که ادعا شده بود ( فایل کامل اتوکد شهر شیراز )، در حالی که وقتی خرید و دانلود کردم عملا یک سوم شهر را در بر نداشت! حتی تصویر خود فایل هم در سایت درست نبود!

کلاهبرداری یک

دومین مورد خرید فایل و نقشه تقسیمات ایران با عنوان ( دانلود جدیدترین نقشه‌های تقسیمات سیاسی ایران ۱۴۰۱ – شیپ فایل + نقشه ) بود. مشاهده توضیحات نوشته بود ۲۵۰ مگابایت و فایل رقومی و چهار نقشه رستری! اما پس از خرید فقط شاهد یک فایل ۱۰ مگابایتی بودم! و از نقشه رستری هم خبری نبود! تازه فایل رقومی ( شیپ فایل ) دانلودی هم پس از استخراج متوجه شدم مربوط به سال ۱۳۹۹ هست!

کلاهبرداری دو

در هر دو مورد هیچ نشانی از مالک سایت وجود نداشت و تنها یک آدرس ایمیل بود که فقط در بار اول پس از یک هفته جوابی در مقابل ادعای من ارایه شد بدون اینکه فایل درست و مورد ادعای آنها برای من ارسال شود!

من اسم اینگونه فروشندگان را شیادان داده گذاشته‌ام و متاسفانه معلوم نیست بدون هیچگونه مجوز چگونه درگاه اینترنتی دارند! چون خود من برای دریافت درگاه اینترنتی هفت‌خان رستم را طی کردم به اضافه اینکه به سامانه مالیاتی متصل شده‌ام.

این خریدها فقط برای تست فروشندگان بود! اما برای اینکه شما پول و وقت خود را هدر ندهید توصیه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • تنها از سایتی خرید کنید که آدرس پاسخگویی اعم از نشانی پستی و تلفن ثابت و تلفن همراه در آن درج شده باشد.
  • گزینه اول شما خرید از سایت دارای نماد اعتماد باشد، چون حداقل مالک سایت برای درخواست خود اطلاعات کافی برای رهگیری ثبت کرده است.
  • به نوع درگاه اینترنتی توجه کنید. درگاه‌هایی وجود دارند که به صورت واسطه عمل می‌کنند و برای رهگیری و پیگیری معتبر نیستند و معمولا درگاه اشتراکی هستند. درگاه‌های معتبر معمولا سداد (ملی)، ملت ( به‌پرداخت )، تجارت … هستند. چرا؟ چون این بانک‌ها تمام جوانب مانند بدهی بانکی مالک سایت یا عدم پرداخت‌های معوقه و غیره را قبل از اعطای درگاه در نظر می‌گیرند و هویت مالک سایت باید کاملا احراز شده باشد.
  • اگر شک و تردیدی وجود دارد به شماره تلفن درج شده در سایت مورد نظر تماس بگیرید و در مورد محصول مورد نظر پرسش کنید.
  • توضیحات و شرح محصول را حتما بخوانید و اگر متوجه شدید غیر معتبر هستند از خرید صرف نظر کنید. در بیشتر وب‌سایت‌هایی که من چک کرده‌ام توضیحات محصول با خود فایل دریافتی کاملا مغایرت دارد. مثلا در یک سایت درج شده بود فایل وکتور گوگل راههای ایران!! در حالیکه اصلا گوگل فایل وکتوری ارایه نمی‌کند حتی در کشور آمریکا!! حتی تصویر محصول همانی نیست که ادعا می‌کنند.
  • حتما در قوانین سایت این موضوع درج شده باشد که در صورت مغایرت محصول یا مشکل در فایل وجه پرداختی مسترد می‌شود. در غیر اینصورت هیچ تضمینی برای بازگشت وجه شما وجود ندارد.
  •  قبل از خرید با یک نفر مشورت کنید و موارد فنی و تکنیکی فایل مورد ادعا را پرسش کنید.
  • در صورت خرید از یک سایت و نامعتبر بودن محصول مورد ادعا حتما به سایرین اطلاع‌رسانی کنید تا حداقل بخشی از مردم با ترفندها و حقه‌های این‌گونه وب‌سایت‌ها آشنا شوند.

طراح گرافیک و مسلط به نرم افزارهای ادوبی ایلاستراتور،ادوبی فتوشاپ،کورل دراو . مسلط به تولید و کارتوگرافی نقشه های موضوعی . دوستدار طبیعت و حیات وحش و از علاقه مندان ورزش کوهنوردی .

error: محتوی حفاظت شده !!