یافتن تصاویر ماهواره گوگل ارث

یافتن تصاویر ماهواره گوگل ارث

یافتن تصاویر ماهواره گوگل ارث – اغلب ما با نام سامانه گول ارث ( google earth ) را شنیده‌ایم و می‌دانیم که برای جستجوی تصاویر و مکان‌ها کاربردی عالی دارد، اما برای به دست آوردن یک تصویر قدیمی‌تر شاید نیازمند کمی مهارت باشیم. متاسفانه اغلب سامانه‌های ارایه خدمات تصاویر ماهواره رایگان نیستند یا ار تصویری بتوانید پیدا کنید کیفیت و بزرگنمایی خوبی ندارند. در گوگل ارث تصاویر موجود قابل دریافت از سال ۲۰۰۲ میلادی وجود دارند! البته این در مورد کشور ما هست! ممکن است در سایر کشورها تصاویر قبل‌تر هم بتوان دریافت کرد.

در اینجا به شما یاد می‌دهیم که چگونه تصاویر ماهواره قدیمی‌تر را پیدا کنید:

ابتدا گوگل ارث را نصب کنید یا نسخه پرتابل آن را باز کنید

Google Earth 2023 Shiraz

سپس مطابق تصویر زیر روی گزینه show historical imagery کلیک کنید تا نوار پیمایش سال‌های میلادی قابل دسترس نمایان شود

تصاویر ماهواره از تاریخچه گوگل ارث

با حرکت دادن اشاره‌گر مثلثی روی نوار می‌توانید تصاویر سال‌های مختلف را مشاهده کنید و در صورت نیاز آن را پرینت کنید ( برای پرینت از منوی بالا روی گزینه File رفته و سپس گزینه Print را کلیک کنید.

توجه کنید که هیچ سامانه ماهواره‌ای تصاویری با زوم بالا به رایگان در اختیار شما قرار نمی‌دهد و تنها گزینه فعلی با امکان تاریخچه تصاویر گوگل ارث هست.

طراح گرافیک و مسلط به نرم افزارهای ادوبی ایلاستراتور،ادوبی فتوشاپ،کورل دراو . مسلط به تولید و کارتوگرافی نقشه های موضوعی . دوستدار طبیعت و حیات وحش و از علاقه مندان ورزش کوهنوردی .

error: محتوی حفاظت شده !!