تغییر اندازه عکس بدون افت کیفیت

تغییر اندازه عکس بدون افت کیفیت

تغییر اندازه عکس بدون افت کیفیت – این یک آموزش ساده برای تغییر اندازه یک تصویر با نرم‌افزار فتوشاپ هست. در این مطلب شما یاد می‌گیرید که چگونه یک تصویر کوچکتر با رزولوشن بالاتر را در اندازه بزرگتر و با رزولوشن پایین‌تر بدون افت کیفیت ایجاد کنید. در مراکز چاپ قطع بزرگ مانند کار با پلاترها یا دستگاه‌های لارج فرمت باید بتوانیم اندازه‌های بزرگ کار را با حجم کمتری به دستگاه ارسال کنیم، در غیر اینصورت حجم فایل ارسالی ممکن است به دلیل ابعاد بزرگ آن باعث کندی یا توقف پروسسور دستگاه چاپ شود. این یک ترفند کارآمد برای گرافیست‌ها و طراحان بیلبورد و پوستر است.

مرحله ۱ : ابتدا باید نرم‌‌افزار فتوشاپ را نصب کنید.

مرحله ۲ : تصویر مورد نظر را باز کنید ( ما در اینجا تصویری با رزولوشن ۶۰۰ dpi و عرض 72.98 سانتیمتر و طول 35.56 سانتیمتر – مطابق تصویر زیر باز کرده‌ایم ):

مرحله دو - تغییر اندازه عکس بدون افت کیفیت

مرحله ۳ : یک صفحه جدید باز کنید و رزولوشن آن را ۲۰۰ با ابعاد عرض ۱۲۰ سانتیمتر و طول ۷۰ سانتیمتر ایجاد کنید. سپس با ابزار move tool که شکل یک صلیب است فایل اول ( یعنی در مرحله ۲ ) را با نگه داشتن کلید چپ ماوس به سمت فایل دوم ایجاد شده بکشید و رها کنید.

فایل تغییر یافته در فتوشاپ

مرحله ۴ : اکنون بر روی پنل لایه‌ها  یا Layers رفته و روی لایه تصویر کلیک راست کرده و گزینه Artboard from Layers انتخاب کنید. با این عمل شما بوم یا زمینه طرح را مطابق ابعاد تصویر تغییر می‌دهید. مطابق شکل زیر :

Artboard From Layers

تصویر زیر فایل نهایی تبدیل شده بدون افت کیفیت می‌باشد:

فایل نهایی تبدیل شده به اندازه بزرگتر و رزولوشن پایین‌تر

طبق این آموزش توانایی تغییر اندازه تصویر‌های مورد نظر خود را به ابعاد بزرگتر و حفظ کیفیت آن خواهید داشت.

طراح گرافیک و مسلط به نرم افزارهای ادوبی ایلاستراتور،ادوبی فتوشاپ،کورل دراو . مسلط به تولید و کارتوگرافی نقشه های موضوعی . دوستدار طبیعت و حیات وحش و از علاقه مندان ورزش کوهنوردی .

error: محتوی حفاظت شده !!